Friday 31 October 2014

Tutorial Shawl Madeenda

Assalamualaikum & Salam Jumaat Semua...:)

Pada hari ini, saya mahu tunjukkan uolss semua toturial shawl MADEENDA yang sangat chantek-chantek dan gojes tuu.. hehehehe - (haruslahpujiproduksendirikan)

Pihak kami selalu ditujukan soalan macam mane nak pakai shawl yang lebar dan panjang ni....ada yang cakap panjang sangat la, lebar sangat la..tak reti nak pakai la...hokey-hokey akak- akak semua, itu bukan menjadi masalahnye, sebenarnye sonang je nak pakai shawl MADEENDA ni....
.
Oleh dek kerana itu, ramai yang request pada pihak kami untu buat  toturial nak pakai shawl MADEENDA ni, hari ini akak akan tunjukkan cara-caranye...:)


Ok pada toturial ini, model  akan menunjukkan cara-caranya:-

    Shawl : Latifa by MADEENDA


STEP 1-

Shawl Latifa terdapat 2 border (2 tone), terpulang kepada uolss nak pakai  bahagian belah mana dibahagian kepala....Pastikan shawl tersebut sebelah  pendek dan sebelahnya lagi itu labuh.. mengikut rasa keselesaan. Seterusnya pin dibawah dagu.




STEP 2:-

Side yang pendek itu, tarik keatas dan pin kemas di atas kepala.




STEP 3:-

Manakala yang panjang pula ditarikan kanan, serta ditarikan sepenuhnya keatas kepala bagi menutupi yang bahagian pendek yang telah dipinkan itu.




STEP 4:-

Pin shawl tersebut pada kiri dan kanan. kemaskan cara pemakaian  shawl tersebut. Pada bahagian bahu, boleh di adjustkan..Jika dirasakan labuh pada bahgian bahu itu, boleh la dilipatkan sedikit mengikut kesesuaian si pemakai.. Seterusnya boleh pin pada bahagian bahu supaya tidak jatuh.



STEP 5:-

Selesai, pada pandangan sisi belakang





STEP 6:-

selesai pada padangan sisi hadapan .


Siap!!!..see, sonang je kan....Selamat Mencuba yea uolss kesayangan semua..:)


Salam sayang dari,



No comments:

Post a Comment